حضور منتخبين جام جهانی 98 فرانسه

حضور منتخبين جام جهانی 98 فرانسه

برگزاری مراسم گلريزان كمك به كودكان مبتلا به سرطان با حضور منتخبين جام جهانی 98 فرانسه دركرمانشاه برگزار شد

پرداختن به رفتارشایسته و اخلاق حسنه ی کمک به نیازمندان و خصوصا" کودکان سرطانی، صرف نظراز این که چنین برنامه هایی، معمولا" با عنوان گلریزان و کمک به بیماران سرطانی یا بیماران خاص و نیازمندان، و برای جمع آوری کمک به این گونه افراد است، درواقع اصل مطلب نیست، بلکه اشاعه ی یک فرهنگ پسندیده است که مورد تاکید قرآن کریم، نبی مکرم اسلام (ص ) و امامان معصوم ( ع ) نیز قرارگرفته و به تاسی از فرامین و قول آن بزرگواران، انسان های بزرگ و فهیم، همیشه در کار رسیدگی به نیازمندان هستند. همین که چنین برنامه ای در کرمانشاه برگزارمی شود، قهرمانان ملی ما به این شهر مرزی می آیند و دراین کار خیر، حضوری فعال دارند، به این معنی است که در سراسر میهن ما، انسان های بخشنده، عاطفی، با اخلاق و توانمند زیاد هستند در ميان موسسه خيريه مهرآيينان مهر در انجام امورخیر و کمک به نیازمندان و بیماران خاص، درگستره ی استان کرمانشاه، پیشقدم هستند. و بايد از افرادي كه باعث و باني اين گونه مراسم هستند تقدير ويژه نمود .

البته این نخستین کار خیرخواهانه ی موسسه خيريه ي مهر آيينان مهر نیست و مسلما" آخرین آن نیز نخواهد بود، اما چه خوبست که بزرگواران دیگر و کرمانشاهی های توانمند و خیرخواه، که خوشبختانه تعدادشان هم، کم نیست، دست به چنین رفتارها و برگزاری چنین برنامه های موثری بزنند تا دربدنه ی اجتماع، عشق و امید، تزریق کنند و این فرهنگ و سنت حسنه را به تمام لایه های جامعه، تعمیم دهند. مهم، اشاعه ی درست و همه جانبه ی این فرهنگ زیبا و خداپسندانه و شورو نشاط زاید الوصفی است که ما می توانیم در بیماران خاص، ایجاد کنیم و به آنها انگیزه ی حرکت، زندگی و شادمانی بدهیم.

 اشخاصی كه در موسسات خيريه اي مانند مهرآیینان مهر، فعايت دارند، می توانند با درک درستی از شرایط بیماران خاص، به ویژه کودکان بیماری که نیاز بیشتری به عواطف و توجهات عاطفی دارند، برای استان خود، چنین برنامه هایی را ترتیب دهند و ضمن نوآوری در برگزاری این برنامه ها، آن را به عنوان یک فرهنگ عمومی درهمه ی زمینه هادرآورند. این موضوع بسیارمهم است که درکرمانشاه، علی رغم همه ی مشکلاتی که مردم با آنها مواجه هستند، فرهنگ بخشش و توجه به نگرانی ها وناراحتی ها و کمبودها و نیازهای دیگران، به یک رسم تبدیل شود و مردم این رسم را درهمه ی خانواده ها ، رعایت کنند و وظیفه ی خود بدانند. بدون تردید در جامعه ای که همه ی انسان های آن، نسبت به هم عمیقا" وعملا" احساس مسوولیت کنند، آن جامعه به سمت پیشرفت و اصلاح درونی و ساختاری پیش خواهد رفت و مردم بهتر زندگی خواهند کرد.